۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
تاریخ ایجاد : ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت   تعداد بازدید : 123

سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از برگزاری ژورنال کلاب  childbearing, infertilit, and career trajectories among women in medicine خبر داد و گفت: این برنامه علمی به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت در سالن ابن سینا، بیمارستان امام خمینی جیرفت توسط کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی با ارایه خانم رقیه دولتی (دبیرکمیته تحقیقات و فناوری دانشکده پرستاری و مامایی) برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، خانم دکتر حبیبه مشایخی با بیان اینکه مقاله childbearing, infertilit, and career trajectories among women medicine سال ۲۰۲۳ در مجله jama network open با ضریب تاثیر ۱۳.۸ به انتشار رسیده است، تصریح کرد: این مطالعه نظرسنجی با بررسی ۱۰۵۶ متخصص خانم در ایالات متحده آمریکا با نظرسنجی‌هایی که از طریق فهرست‌های پست الکترونیکی جامعه پزشکی (listserves) و رسانه‌های اجتماعی از مارس تا اوت 2022 توزیع شد، انجام پذیرفته بود.
سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به خلاصه مقاله childbearing, infertilit, and career trajectories among women in medicine اشاره کرد و گفت: اگر چه زنان به طور فزاینده ای در پزشکی حضور دارند، اما تفاوت های جنسیتی در زمان ارتقاء، کسب رتبه علمی و انتصاب به سمت های مدیریتی، بدون کاهش این شکاف در طول زمان ادامه دارد. باروری خاص شغلی و چالش های تشکیل خانواده در میان پزشکان زن ممکن است به نابرابری های مداوم و فرسایش تحصیلی منجر شود.
وی افزود: در این مطالعه پیمایشی، پزشکان زن گزارش دادند که فشارهای شغلی بر زمان‌بندی فرزندآوری تأثیر می‌گذارد و منجر به تغییرات قابل‌توجهی در مسیرهای شغلی برای تطبیق ساختن خانواده و رابطه والدی شد.
خانم دکتر مشایخی ادامه داد: این یافته‌ها نشان می‌دهد که نگرانی‌های مربوط به باروری و خانواده‌سازی در میان زنان در پزشکی ممکن است به نابرابری‌های جنسیتی و فرسایش مداوم کمک کند و یک حوزه بالقوه حیاتی برای اصلاح سیاست‌ها و تغییرات آینده را نشان دهد.
وی حمایت از مرخصی زایمان با حقوق، برای بیشتر از 6 هفته، توجه به حمایت فرهنگی و حفظ شهرت حرفه ای، حمایت از حفظ فرصت های شغلی زنان، حمایت از کودکان و مسئولیت های خانه داری، دسترسی کامل به طیف گسترده مراقبت های باروری، ارائه مزایای بیمه و انعطاف پذیری بالینی برای انجام، آگاهی و دسترسی به خدمات حفظ باروری، انعطاف پذیری بیشتر در تنظیم خانواده، دسترسی رایگان به انجام فریز تخمک و جنین، انعطاف پذیری بیشتر در تنظیم خانواده و اجرای این مزایا و گسترش پوشش بیمه به دانشجویان پزشکی و اساتید در سطح سازمانی را از جمله پیشنهادات این مقاله اعلام کرد.
سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: تا زمانیکه این اتفاق ها رخ ندهد، دسترسی به حفظ باروری ممکن است برای کارورزان پزشکی و اعضای هیات علمی در طول سال هایی که قدرت باروری بیشتری دارند، دست نیافتنی باشد.

 

نظر شما :
captcha