۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۹ شهريور
تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ آذر   تعداد بازدید : 1166

پیام تبریک معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مناسبت هفته پژوهش

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با صدور پیامی هفته پژوهش و فناوری را به همه دست اندرکاران و فعالان این حوزه علمی دانایی محور تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

 

به نام خداوند نور و دانایی

25 آذر در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.

پژوهش در هر موضوعی به واقع کوششی برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن جهت حل مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف زندگی است و بعنوان کاوشی سخت کوشانه و خلاق با هدف کشف واقعیت های نو برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور شناخته می شود.

 فعالیت های پژوهشی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت هر کشوری به حساب می آید که  چراغ علم و دانایی را در جامعه روشن نگاه می دارد، در همین راستا باید اذعان کرد که موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد و نگاه مثبت و همدلانه و حمایتی جامعه ، مسئولین و دستگاه های ملی و استانی به تحقیق و پژوهش است  تا بستر لازم و مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت ها ، ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیتهای جامعه  و در نهایت به کارگیری نتایج تحقیقات در فرآیند های توسعه صنعتی و اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و علمی کشور فراهم شود .

در واقع اندیشه‌های ژرف در قالب پژوهش‌های بنیادین، صورت بحث پذیر به خود می‌گیرند و دستمایه انجام پژوهش‌های کاربردی می‌شوند تا خواست‌ها و نیازها را پاسخ گویند و راه‌حل‌های بهتر و بیشتری برای مسائل و  مشکلات جوامع بشری پیشنهاد کنند و همین جاست که نقش موثر و سهم بسزای بخش تحقیقات در روند تحولات جوامع آشکار می‌شود.‌

امروز ایران اسلامی با اتکا به پیشرفت‌های علمی مبتنی بر کار پژوهشی متخصصان ، دانشمندان و دانش پژوهان جوان و متعهد خود توانسته است تا در عرصه های متعددی به الگویی مناسب در بین کشورهای منطقه و جهان اسلام در زمینه پـژوهش و تحقیق تبدیل شود . حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران، اولویت بندی پژوهش های انجام شده در راستای نیازهای توسعه ای کشور از نکاتی است که می تواند ما را به اهدافمان در توسعه فعالیتهای پژوهشی نزدیک نماید.        

نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.                                                                               

اینجانب هفته پژوهش و فن آوری را به پژوهشگران و اندیشمندان و فن آوران گرانقدر در عرصه های مختلف علمی و تحقیقاتی تبریک گفته و مراتب قدردانی و سپاس خود را از زحمات وافر همه پژوهشگران ، نهادها و دست اندرکاران امر پژوهش و فن آوری ابراز می دارم. از پیشگاه احدیت می خواهم با تابش نور دانش، آگاهی و هدایت همیشگی خود، دل ها و اندیشه های ما را به هم نزدیک و در ساختن و آبادانی ایران اسلامی نقش موثری ایفا نمائیم.

نظر شما :
captcha